Operations Research and Management Audit

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ - WHISTLE BLOWING

Σκοπός του προτεινόμενου έργου

Σκοπός του προτεινόμενου έργου είναι η εφαρμογή πολιτικών για τη συμμόρφωση με:

  • Τον νόμο 4808/2021: κυρώνει την Σύμβαση 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας.
  • Τον νόμο 4990/2022: με τον Νόμο αυτό ενσωματώθηκε η κοινοτική οδηγία 1937/20214 στο εθνικό δίκαιο περί της προστασίας των προσώπων που αναφέρουν παραβάσεις του ενωσιακού δικαίου. Ο Νόμος ψηφίστηκε την 11.11.2022. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 25, οι φορείς του Δημοσίου οφείλουν να συμμορφωθούν με την υποχρέωση θέσης εσωτερικού Συστήματος αναφορών, εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η ημερομηνία αυτή έχει παρέλθει.
  • Τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, σύμφωνα με τις Οδηγίες της Διεθνούς Διαφάνειας στον τομέα της λήψης και διαχείρισης καταγγελιών και το ISO 37001:2022.


Οφέλη από την δημιουργία διαύλων αναφοράς καταγγελιών

Οι καταγγελίες αποτελούν την πιο συχνή μέθοδο εντοπισμού φαινομένων απάτης, όπως προκύπτει από την έκθεση του Διεθνούς Συνδέσμου Ερευνητών Απάτης (Association of Certified Fraud Examiners). Ακόμη σύμφωνα με τη Διεθνή Διαφάνεια:

  • Στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ισχυρής δέσμευσης σε κανόνες Διαφάνειας και Δημόσιας Λογοδοσίας.
  • Περιορίζει ζημίες οικονομικές και άλλες (πχ. φήμης).
  • Ενισχύει τη φήμη του Οργανισμού στους πολίτες και στις Αρχές.


Προτεινόμενα στάδια

Οι υπηρεσίες μας καλύπτουν όλα τα στάδια, από την δημιουργία της πολιτικής καταγγελιών/παραπόνων, την ενημέρωση του προσωπικού μέχρι την διευθέτηση των καταγγελιών/παραπόνων και την δημόσια επικοινωνία των ενεργειών/διορθωτικών μέτρων που λήφθηκαν από τον Δήμο.

  • Βήμα 1ο: Κατάρτιση πολιτικής καταγγελιών και παραπόνων
  • Βήμα 2ο: Δημιουργία διαύλων αναφοράς και εκπαίδευσης του προσωπικού
  • Βήμα 3ο: Ενέργειες Δημοσιότητας
  • Βήμα 4ο: Διερεύνηση καταγγελιών
  • Βήμα 5ο: Διορθωτικά μέτρα
  • Βήμα 6ο: Ενέργειες Δημοσιότητα